N18(1) Digitale tachograaf
Algemeen:
Vanaf mei 2006 moeten nieuwe vrachtauto’s zijn voorzien van de digitale tachograaf. De
welbekende en vertrouwde schijf is dus vervangen door een chauffeurskaart. Gegevens worden op
twee manieren opgeslagen met de digitale tachograaf: op de persoonsgebonden bestuurderskaart
en op het apparaat zelf dat de totaalgegevens van het voertuig over de afgelopen 365 dagen heeft
opgeslagen.
De digitale tachograaf moet binnen Europa bijdragen aan:
• Meer veiligheid op de weg.
• Eerlijke concurrentie tussen Europese vervoerders.
• Gezonde arbeidsomstandigheden.
Doelgroep:
Vrachtwagen- en buschauffeurs die gaan werken met voertuigen, die zijn voorzien van een digitale tachograaf. Tijdens
deze training kunnen uw chauffeurs zelf alle facetten met betrekking tot de digitale tachograaf leren.
Inhoud:
Deelnemers leren de digitale tachograaf te bedienen en de bestuurderskaart te gebruiken. Ze
kennen de verplichtingen van de chauffeur ten aanzien van ritregistraties.
Belang voor chauffeur en ondernemer
Wetgeving digitale tachograaf
Bediening digitale tachograaf
Verplichtingen voor de chauffeur
Meevoerverplichtingen
Rijden met mechanische en digitale tachografen
Controlebeambten en verloop controle
Doelstelling:
Door een stuk training voorkomt u zeker problemen m.b.t. controles en overtredingen met de rij- rusttijden.
De opleiding/training telt mee mee als 7 uur bijscholing die
wij als opleidingsinstituut doorgeven aan het CBR/CCV.
Door een stuk training
voorkomt u zeker problemen
m.b.t. controles en
overtredingen met de rij-
rusttijden.
Copyright © Alle rechten voorbehouden. Ontwikkeld door RVC
 |
I
RVC
RICHTLIJN VAKBEKWAAMHEID COLLEGE
RICHTLIJN VAKBEKWAAMHEID COLLEGE